تبلیغات
هندونه - چگونه پیج رنک سایتمان را در گوگل بالا ببریم؟!

امروز:

چگونه پیج رنک سایتمان را در گوگل بالا ببریم؟!

رتبه صفحه (به انگلیسی: PageRank) به فناوری گفته می‌شود که طبق آن موتورهای جستجو محمدحسین تقوایی زحمتکش - وبلاگ فناوری اطلاعات یزد  چگونه رتبه  وبلاگ یا وبسایتمان در گوگل (گوگل پج رانک page rank google) افزایش دهیم؟نظیر گوگل وب‌گاه‌هایی که بازدید بیشتری داشته‌اند را در رده‌های بالاتری نسبت به بقیه قرار می‌دهد. به این ترتیب کاربرانی که کلمه خاصی را جستجو می‌کنند می‌توانند ابتدا وب‌گاه‌هایی را مشاهده کنند که هم ارتباط بیشتری به خواسته آن‌ها دارد و هم بازدید بیشتری داشته‌است.
موتورهای جستجو رتبه صفحه را با استفاده از تعداد یافته‌های خود در سایتهای اینترنتی نیز محاسبه می‌کنند که این امر باعث شد تا انگیزه‌هایی همچون «بمب گوگلی» نیز پدید اید ناگفته نماند که هدف از ساختن «بمب‏های گوگلی» بالاتر رفتن رتبه یک وبلاگ یا وب‌گاه در موتور جستجوی گوگل می‌باشد که معمولاً با همکاری عده زیادی از افراد ایجاد می‌شود.



page rank google به عوامل مختلفی بستگی دارد ،که به ترتیب مهم بودن آن عبارت اند از :
۱- مطالب آن در رابطه با موضوع مورد جستجو
۲- موتورهای جست و جو اهمیت صفحات وب را بر اساس میزان لینک به آن طبقه بندی می کنند .
۳- چنانچه لینک بیشتری در سایر پایگاه ها ثبت کنید رتبه بالاتری کسب خواهید کرد .
۴- تبادل لینک بین سایت های هم خانواده یعنی سایت هایی که موضوع مشابهی دارند ، موجب افزایش رتبه در موتورهای جست و جو خواهد شد .
۵- شرکت در بحث های رایج در تالارهای بحث و تبادل نظر ، گفتمان و یا گفت و گو و درج لینک در محل امضا یا در متن بحث به افزایش رتبه شما موتورهای جست و جو کمک موثری خواهد نمود.

اما در واقع چه عواملی در بالا بردن رتبه شما نقش دارند ؟
۱ – طراحی اصولی سایت
۲ – دقت در نوشتن برچسب های متا ( متاتگ )
۳- بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو
۴- موتورهای جست و جو حساسیت ویژه ای نسبت به نام صفحه و توضیحات صفحه دارند
۵- بر خلاف تصور اغلب طراحان وب کلمات کلیدی نقش کمتری ایفا می کنند
۶- چنانچه مقاله ای می نویسید و مایلید که مقاله شما در نتایج جست و جو قرار گیرد بهتر است آن را در یک صفحه مجزا قرار دهید و در در قسمت نام صفحه عنوان مقاله را بنویسید page title
7- بهتر است در سایت خود به مقالات و مطالب خود چند بار لینک بدهید ، برای مثال می توانید عناوین مقالات سایت خود را درج کنید و خلاصه مقاله را در صفحه ای دیگر و متن کامل آن را در یک صفحه مجزا قرار دهید و یا اینکه در همان صفحه ای که متن کامل مقاله را قرار می دهید به عنوان مقاله لینک همان صفحه را بدهید .
۸- موتورهای جست و جو صفحات شما را از بالا به پائین جست و جو می کنند برای همین است که عنوان صفحات ، توضیحات و کلمات کلیدی اهیمت دارند . چنانچه بتوانید با حذف جدول ها و تصاویر مطالب خود را در قسمت های بالاتری از صفحه قرار دهید شانس شما در موتورهای جست و جو بالا خواهد رفت و در ضمن در حین نمایش نتایج جست و جو بخشی از مطالب شما برای بازدید کننده نمایان خواهد شد و او می تواند بفهمد که آیا مقاله شما با موضوع مورد نظر او مرتبط است یا خیر .
۹- چنانچه سایت شما رتبه ای در موتورهای جست و جو ندارد زیاد هم عجله نکنید زیرا تا زمان رسیدگی موتورهای جست و جو مانند گوگل زمان زیادی دارید ، چون ممکن است سایت شما هر ماه یک بار مورد بازبینی موتورهای جست و جو قرار گیرد و عملکرد یک ماهه شما در بالابردن رتبه شما در موتورهای جست و جو تعیین کننده خواهد بود .
۱۰- ارائه خدمات رایگان مانند : ابزارهای مورد نیاز وب مسترها ، مقالات آموزشی و کتاب های الکترونیک در کسب رتبه در موتورهای جست و جو موثر خواهند بود زیرا تجربه ثابت کرده است که ارائه دهندگان خدمات رایگان بدون هیچ زحمتی توسط دیگران تبلیغ می شوند .

۱۱- ارسال مقاله به سایت های دیگر : مشابه کاری که من در همینجا انجام داده ام . شما هم می توانید با ارسال مقالات خود برای سایر سایت ها و وبلاگ ها لینک خود را در بالا یا پائین مطالب خود قرار دهید و خود را با این روش به عنوان منبع مقاله مطرح نمائید.
۱۲- توصیه می کنم در طرح های تبادل لینک و بنر شرکت کنید حتی برای مدتی محدود
۱۳- در سایت هایی که تبادل لینک به صورت لینک باکس دارند حتما شرکت کنید ، مخصوصا اگر سایت یا وبلاگتان به تازگی شروع به کار کرده است .
۱۴- به شما توصیه می کنم تا از طریق ایمیل با مدیران سایت ها در تماس باشید و در خواست خود را برای درج لینکتان در سایت های مختلف مطرح نمائید .
۱۵- لینک خود را در سایت هایی که قسمت ثبت لینک دارند حتما ثبت کنید
۱۶- دایرکتوری ها مکان های مناسبی برای ثبت لینک شما هستند ، هرچند تاثیر چندانی در جذب مخاطب به سایت شما ندارند .
۱۷- اگر از نظر مالی شرایط مناسبی دارید حتما برای تبلیغ سایت خود در پایگاه های پربازدید سرمایه گذاری کنید .
۱۸ – هرچند موتورهای جست وجو سهم بالائی در جذب مخاطب به سایت شما دارند اما قرار دادن لینک و تبلیغ در مکان های مناسب و پرترافیک مخاطبان را مستقیما به سایت شما هدایت خواهد کرد .
۱۹ – رتبه شما با بالا رفتن تعداد لینک های شما افزایش نمی یابد بلکه رتبه شما زمانی افزایش می یابد که تعداد نمایش سایت شما در نتایج جست و جو افزایش یابد و مخاطبان بر روی لینک شما در موتورهای جست و جو کلیک نمایند . برای فهم بهتر یک مثال می زنم : شما مطلبی در سایت خود تحت عنوان ” آموزش هک ” دارید . چنانچه کسی در گوگل و … این عنوان را جست و جو کند و سایت شمارا مرتبط با این عنوان بیابد و بر روی آن کلیک کند سایت شما در جست و جوی این عنوان رتبه بالاتری خواهد داشت . البته اگر تعداد زیادی مخاطب از این طریق به سایت شما برسند .
از اینرو ممکن است شما مطلبی در مورد اس ام اس رایگان بنویسید و رتبه پائین تری در موتورهای جست و جو کسب کنید . و شاید علت این امر این باشد که مطلب شما جاذبه زیادی برای مخاطب نداشته باشد چون مخاطب شما گزیده ای از مطلب شما را در نتایج جست و جو مشاهده می کند .
۲۰- این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید : ” هر لینکی تاریخ مصرفی دارد ” مثلا لینکی را که یک سال پیش سایت دیگری به شما داده است هیچ نقشی در بالا بردن رتبه شما ایفا نمی کند ، زیرا موتورهای جست و جو به مرور لینک های قدیمی را حذف می کنند .
۲۱- ip اختصاصی نقش بسیار مهمی در رتبه بندی موتورهای جست و جو ایفا می کند . هرچند ممکن است اجاره ip اختصاصی برای شما هزینه زیادی داشته باشد اما این نکته مهم را متذکر می شوم که جست و جو گرها از این طریق شما را به عنوان یک پایگاه مستقل جست و جو می کنند و فرآیند جست و جو برای جست و جو گر سریع تر و با ارزش تر خواهد بود . زیرا هنگامی که شما از یک ip اشتراکی استفاده می کنید موتور جست و جو گر شمارا از میان ده ها سایت دیگری که با این ip فعال هستند تفکیک می کند و اهمیت کمتری برای شما قائل خواهد بود .
۲۲ – توجه داشته باشید که تلاش برای افزایش رتبه وبلاگ و سایتی بی محتوا یا کم محتوا کار بیهوده ایست ، آنچه بیش از همه در بالا بردن رتبه شما در موتورهای جست و جو نقش دارد میزان محتوای سایت شماست ، پس تلاش خود را بیشتر بر روی محتوای خود متمرکز کنید و بدانید که اگر محتوای بهتری ارائه کنید از سوی دیگران مورد حمایت قرار خواهید گرفت .

سخن آخر
گوگل خود درباره Page Rank چنین میگوید :Page Rank یک روش ابتکاری مبتنی بر ساختار دموکراتیک وب است که از شبکه گسترده لینک ها جهت تعیین مرتبه و امتیاز یک صفحه معین استفاده میکند بعنوان مثال تفسیر گوگل از لینک موجود در صفحه A که به صفحه B اشاره میکند ، در واقع نوعی رأی مثبت صفحه A به صفحه B میباشد که البته مبنای امتیاز دهی گوگل صرفا تعداد این رأی ها نیست بلکه صفحه ای هم که این لینک را داده است توسط گوگل بررسی میشود . مسلم است که هر چه رتبه این صفحه اول، خود بالاتر باشد تاثیر مستقیم در رتبه سایت دوم یعنی B دارد. پس هرچه یک سایت مهمتر به صفحه شما لینک داده باشد صفحه شما نیز در رده بندی گوگل بالاتر خواهد ایستاد.

از لحظه ارائه این الگوریتم تاکنون بررسی های متعددی پیرامون روش کار آن و راههای بهبود عملکرد آن ارائه گردیده است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در این الگوریتم پیش آید هنگامی است که شخصی جهت بالا بردن درجه اهمیت سایت خود اقدام به تولید لینکهای کاذب به صفحه مورد نظر خود بنماید که با اینکار Page rank را به اشتباه بیاندازد. برای رفع این مشکل گوگل با قرار دادن یک کد قبل از لینک مورد نظر گوگل از آن جهت بررسی در Page Rank صرفنظر میکند.
از دیگر موارد جدید Page Rank قرار دادن باصطلاح Toolbar آن در صفحه مورد نظر است که رتبه صفحه شما را از میان اعداد از یک تا ده نمایش میدهد که عدد بالاتر رتبه بالاتری دارد که البته چون بنا به گفته گوگل این Toolbar هر سه ماه یکبار Update میشود زیاد نمیتوان به آن بعنوان یک ابزار قابل اطمینان جهت تعیین رتبه صفحه مورد نظر تکیه کرد.


نوشته شده در : شنبه 9 مرداد 1389  توسط : سعید .    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.